Allemaal digitaal Allemaal digitaal
digitaliseren uit vrije wil
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

VHS --DIGITAAL

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Allemaal digitaal -> Welkom
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jos



Geregistreerd op: 09 Jul 2008
Berichten: 21
Woonplaats: RUDDERVOORDE

BerichtGeplaatst: 20-08-2008 19:53:10    Onderwerp: VHS --DIGITAAL Reageren met citaat

al enige tijd stel ik mij de vraag of er iemand onder ons (ook focus-wtv)is die iets of wat ervaring wil delen in deze ook boeiende materie?
dus omzetten van oude video-banden naar digitale vorm met bewerking ervan...ik denk aan software als "magix" of pinacle ??
ben benieuwd !!!
grtjes jos
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jos



Geregistreerd op: 09 Jul 2008
Berichten: 21
Woonplaats: RUDDERVOORDE

BerichtGeplaatst: 21-09-2008 16:23:33    Onderwerp: S-VHS/DIGI Reageren met citaat

Er zal wel geen antwoord op de vraag komen, montages in die zin gebeuren niet bij F/W alles is betamax.
Ben dus op goed geluk gestart met video's uit 1981 vooral over deelgemeente van jabbeke zijnde snellegem (3-daagse feesten enze ).
Wellicht is de kwaliteit niet ok wegens overzetprocedures , en daar ging in feite de vraag over ??
Maar we laten niet los en blijven maar vragen .............
jos
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
viruz



Geregistreerd op: 09 Jul 2008
Berichten: 42

BerichtGeplaatst: 25-09-2008 16:05:53    Onderwerp: Reageren met citaat

HUP JOS HUP
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
filiepd



Geregistreerd op: 27 Aug 2008
Berichten: 63
Woonplaats: Hooglede

BerichtGeplaatst: 01-10-2008 21:27:10    Onderwerp: RE Reageren met citaat

Ja Jos, viruz zegt wel HUP JOS HUP maar hij is eigenlijk de man die jou zou kunnen helpen! Idea
Ik ken trouwens ook nog enkele mensen die videobanden (VHS dus) hebben waarmee ze momenteel niet veel meer mee zijn (videorecorder vervangen door DVD-recorder). En het gaat niet om videoreportages van huwelijken of comuniefeesten maar wel om kermissen , stoeten of verenigingsfeesten.
Is het nuttig om die ook te conserveren, nadat we de archieven van Focus-WTV gedaan hebben? (aleen een probleemke: Wat is de bewaartijd van die VHS-banden?)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Stijn



Geregistreerd op: 09 Jul 2008
Berichten: 51
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: 03-10-2008 14:12:25    Onderwerp: Reageren met citaat

Het grote probleem van de VHS is zijn bewaartijd. Naarmate een tape ouder wordt neemt zijn afspeelkwaliteit af. Per keer dat je hem afspeelt zie je de beeldkwaliteit verminderen. Dit manifesteert zich hoofdzakelijk binnen het kleurenspectrum (overdreven veel licht) en beeldstabiliteit (vervormen van het beeld of balken die over het scherm rollen). De kwalietit van uw beelden zullen niet meteen verbeteren door deze om te zetten naar DVD.
Het enige soelaas dat deze "nieuwe" drager brengt is zijn bewaartermijn en afspeelapparatuur. DVD gaat wat langer mee (al zijn geschreven DVD gevoeliger voor krassen edm) en kunnen makkelijk afgespeeld worden.
De beste oplossing is het omzetten naar computerbestanden. Dit kun je doen door een apparaatje aan te kopen met de nodige software, een voldoende zware PC (We hebben het hier uiteindelijk over relatief zware bestanden) en best ook een externe schijf (Als de computer het begeeft heb je nog een back-up).

Meer info bij verdere vragen.
Groetjes,
Stijn
(een beetje een teaser Twisted Evil )
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
jos



Geregistreerd op: 09 Jul 2008
Berichten: 21
Woonplaats: RUDDERVOORDE

BerichtGeplaatst: 08-10-2008 19:27:06    Onderwerp: OMZETTEN Reageren met citaat

ben dus druk bezig met omzetten, toestel is van pinnacle , en is doodeenvoudig , montages en knippen is voor later. Het leuke is dat je met een muisbeweging alle items ziet ,3U !!! en dus zeer vlug iets kan opzoeken. Ook heb ik nu netjes mijn 25 frames (00 + 24 ) en dus ook met de pijltjestoets makkelijk te knippen per frame !
De problemen rond kwaliteit zijn belangrijk natuurlijk, maar niet het belangrijkste, mijn banden zijn bijna nooit afgespeeld geweest en zitten al 17 jaar in een metalen brandkast opgeborgen , dus nog altijd zeer goed , het belangrijkste is de inhoud , stel je voor al die"oude" auto's , die kledings-gewoontes , door mensen die al lang vergeten waren en sommigen reeds in de hemel (liefst !)
ben nu bezig mat rally van ieper aan het bekijken , opzet van tent ,dus video achter de schermen , kwaliteit goed ,opname veel te veel beweging , geen statief , klank best vervangen door muziek , maar ja wat wisten wij van filmen , trouwens nu nog ? echt oude bakjes om te krossen...en niets afgezet voor het publiek .......gewoon subliem...
ik zal maar eindigen, anders geen plaats meer over om al die bytes kwijt te raken op dit forum ...en die het vervelend vind moet het maar niet lezen ,,,,voila
jos
technische details volgen wel eens
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Stijn



Geregistreerd op: 09 Jul 2008
Berichten: 51
Woonplaats: Gent

BerichtGeplaatst: 09-10-2008 11:44:34    Onderwerp: Reageren met citaat

Het is altijd beter ook een versie te bewaren van je montage zonder muziek. Op deze manier kan je het later nog eens gaan hergebruiken. Muziek raakt nogal makkelijk gedateerd. Ik wil wel eens het resultaat zien van pinnacle. Als je eens iets digitaal op een DVDtje kan branden mag je het altijd meebrengen. Ik heb al verschillende mensen gehoord die zich hiermee bezighouden, dat ze dezelfde tool gebruiken.

Groeten,
Stijn
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht E-mail versturen
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Allemaal digitaal -> Welkom Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum